måndag 4 april 2016

Det försvinner som en mås-skit i dimman

#Blogg100 inläggen
34/100

Varje gång jag öppnar datorn för att blogga, så försvinner innehållet i mitt huvud "som en måsskit" i dimman! Visst är det märkligt, eller hur? Jag kan ha bestämt mig för vad jag ska skriva och precis i samma ögonblick som fingrarna hamnar på tangentbordet så blir hjärnan tom!

Jag blir så trött på detta. Ska jag kanske se det som ett tecken? Ett tecken på att jag inte ska blogga, kan det vara så? Det hjälper ju inte att jag har en jättebra grej att skriva om, när den försvinner i samma sekund som jag ska skriva.

Jag ska försöka stå ut tills jag kommer till nr 40. Händer inget på skrivfronten så lägger jag ner detta Blogg100 projekt. Då är det inte meningen att jag ska skriva. Så tänker jag nu. Jag har inte heller speciellt många läsare. Det varierar mellan 17 - 22 och det är ju inte "något att skriva hem om". Jag vet inte vem dessa är, men tack för att ni läser här.

Det är måndag och min man fyller år idag. Det blir inget större kalas, så här en måndag, men något extra blir det till middag i alla fall. Lite trevlig dukning med blommor på bordet och tända ljus ger ju alltid en liten feststämning, tänker jag.

I övrigt har jag påbörjat lite trädgårdsarbete. Väntar på att våren slår ut på riktigt. Jag har en del Olivträd som står i uterummet och tar plats. Jag skulle gärna placera ut dem nu, men jag vet inte om jag vågar! Hur mycket tål ett olivträd? Nu tror jag ju inte att vi får massor med minusgrader men ändå. Har nu dessa klarat vintern i uterummet, även om där några gånger har varit upp till -10 grader. Dock har där ju inte blåst och snöat inne! 

Funderar ett par dagar till, sen chansar jag nog. Det är lite tungt att flytta in dem på kvällarna. Ja, detta får vara allt för idag. Vi hörs igen i morgon  //Ciao


Bilder från förra året




Inga kommentarer: